To draw or not to draw, thats the question

14/02/2009

Als klein kindje in de kleuterklas van Juf Moniek in het kleine dorpsschooltje van Heurne nam ik plots, in een vlaag van productieve zelfontwikkeling, het potlood ter hand. Mijn eerste illustraties/tekeningen/krabbels waren er van dino’s, want toen wou ik archeoloog worden. (Ik ga 1 dees dagen een paar van die tekeningetjes online zetten) Aangezien ik toen nog niet kon schrijven wou ik toch de namen van de dino’s erbij schreven, of wat ik dacht dat de namen van die beesten waren, en dus keek ik rond in het kleuterklasje en tekende alle lettertjes die ik zag rondom me. Dus vaak hadden mijn eerste tekeningen namen als ‘dgezok’ of ‘zghiklmn’.

 

Vanaf dat moment deed ik niet anders dan tekenen, tekenen was mijn alles. De andere kindjes liepen rond en speelden met de tractor of in de zandbak, terwijl klein Daantje de traktor tekende en zat te tekenen met zijn voetjes in de zandbak.

Tot zover de lezing voor vandaag.

Geef een reactie

