I nomine patri

16/02/2009

Na mijn dino-periode ontstond zich, op 1 of andere manier, een zeer christelijke gedachtengoed. Ik tekende vaak ‘Jezuzkes aant kruis’. Misschien komt dit doordat de mensen bij wie ik was opgegroeid ongelofelijk gelovig waren, of omdat 1 van mijn oudste kleurboeken een oude bijbel was… Ik denk eerder dat dit de reden zou kunnen zijn.

Mijn eerste kleurboekje, het was een 300 pagina dikke, oude, stinkende, met verdachte plekken besmeurd, lijfig boek, luchtig gemaakt door de vele etsen, die dan voor mij bestemd waren. Jona en de walvis, Daniël in de leeuwenkuil en Mozes op de berg waren onderworpen aan mijn kinderlijk gekrabbel…

Tot zover deze lezing…

Geef een reactie

