Monet en het schildersverdriet.

16/02/2009

Nadat mijn bijbel volgekleurt was, had mijn nonkel (bij wie ik opgroeide) een uitdaging voor mij. Zijn tuintje overwoekerd met plantjes allerhande, stond een plantje ‘schildersverdriet’ genaamd. Dit plantje had zijn naam te danken aan de schilders die moeilijkheden hadden om het plantje te schilderen. Ambitieus als ik was, begon ik met volle moed te schilderen en te kribbelen en krabbelen.

Dagen gingen voorbij en ik had mapjes vol met allerhande schetsjes en schilderijtjes… (enkele van deze tekeningetjes zullen zeer binnenkort online geplaatst worden)

Geef een reactie

