‘Jaarlijksen Wafelbak a la Nero’

02/03/2009

Om verder te gaan met Stripwinkel Atlantis…

Ieder jaar was er een wafelbak, in het genre van de stripreeks Nero. Iedere bezoeker kreeg wafels tot hij volledig verzadigd was en kon intussen de talloze strips bewonderen en aankopen indien deze dat wil… Dit feestweekend werd ingeluisterd door verschillende striptekenaars die allemaal hun krabbel plaatsten op de door jou aangekochte strips.

Op een zekere dag stond ook Jacques Martin op ‘het menu’. De striptekenaar van ‘Alex’ en ‘Tristan’ kwam signeren. Met een rugzakje vol Alex strips ging ik naar ‘den Atlantis’ op mijn ‘Harley Trapson’. 5 kilometer en 400 meter erna stond ik aan de stripwinkel, en bevond mij in het vochtige keldertje naar Jacques Martin, met mijn stapek strips en een mapje vol met tekeningetjes (waarover Jacques Martin zijn menig mocht geven…)

Na al mijn strips gesigneerd te hebben en mijn tekenmapje te hebben doorbladerd kreeg ik felicitaties voor mijn tekeningetjes en stootte de man, in een elegante zwaai zijn hete koffie over mijn schoot.

Met verbrande billen uit het keldertje kruipen, en beschaamd met een natte broek door de stripwinkel strompelen is niet zo plezant voor een ‘kind’ van mijn leeftijd.

Achteraf ben ik te weten gekomen dat de arme man zo goed als blind was en dat deze dit niet expres had gedaan…

Het inkijken van mijn tekeningetjes door de gerenomeerde striptekenaar was dus een beetje nutteloos geweest…

Eén reactie to “‘Jaarlijksen Wafelbak a la Nero’”

  1. koraal said

    ocharme, zo’n zielig maar schattig verhaaltje!
    K zie u daar al staan, helemaal beteuterd!

Geef een reactie

